"כל הלומד מדעים ואינו משמשם לתועלת אחרים – דומה לאדם החורש ואנו זורע" (סעדי)
קרן שלם תומכת בעבודות מחקר אשר נועדו לקדם ולשפר את איכות הטיפול והחינוך שמקבלים ילדים ובוגרים עם מוגבלות, זאת כדי לאפשר להם להגיע לאיכות חיים מיטבית.
עד היום סייעה הקרן לעשרות מחקרים בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית שתרמו מדעית ויישומית לקידום ופיתוח השירותים והטיפול בתחום זה.
החל משנת 2023 תסייע הקרן במענקי מחקר גם לתחום מוגבלות חושית, פיזית והנמכה קוגניטיבית בנוסף על מוגבלות שכלית התפתחותית.
חוקרים וחוקרות המעוניינים להגיש הצעות מחקר מוזמנים להיכנס לעמוד מענקי מחקר.
בנוסף, הקרן אספה ויצרה מאגר של כל כלי המחקר שנעשה בהם שימוש באמצעות מחקרים אלה.
בעמוד זה של האתר מוצגים כל המחקרים ועבודות הגמר שנעשו בתמיכת הקרן.
** בכל פריט מידע בו מצויין המונח – "פיגור שכלי ", הכוונה היא למוגבלות שכלית התפתחותית (המונח שונה בשנת 2012)
למידע נוסף : שרון גנות, מנהלת תחום ניהול ידע ומחקר | [email protected]
במסגרת פעילותה מעמידה קרן שלם לשימוש הציבור ואנשי המקצוע, מאגר מחקרים שנעשו בתמיכת קרן שלם בתחום אנשים עם מוגבלות.
המחקרים בוצעו על ידי חוקרים ממגוון מוסדות אקדמאים ברחבי הארץ.
הקרן עושה כל המאמצים להנגשת המסמכים המופיעים באזור זה, אך לצערנו הליך זה אורך זמן וקיימים מקרים בהם ההנגשה הינה מורכבת לאור אופי המסמך.
ככל שנתקלתם במסמך שאינו מונגש ואתם מבקשים להנגישו, נא פנו אל שרון גנות, מנהלת ידע ומחקר בקרן שלם בכתובת המייל: [email protected] תוך הפנייה מדויקת למסמך המבוקש, ואנו נעשה כל מאמץ לסייע בעניין.
הנגשת מידע בתחום בריאות האישה – הערכת ההתאמה של לומדת "לילך"- הנגשת תכנים בנושא בריאות האשה לנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, (פלטפורמה מקוונת) לחברה החרדית ולחברה הערבית
"לפי שהם אדם מישראל" – המשמעות המוענקת לטיפול בבן משפחה עם מוגבלות שכלית-התפתחותית בחברה החרדית: הזדמנויות ואתגרים בהתערבות רגישת-תרבות
מק"ט 890-93-2018| מחברים נוספים : עמית צריקר
הערכת סדנאות מקצועיות בנושא וידאו-מודלינג והשימוש הראשוני בכלי
מק"ט 890-567-2021
מדד התפוקה כחסם בתעסוקת אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בשוק קפיטליסטי
מק"ט 890-329-2020| בהנחיית : פרופ' נטע זיו
"וחי אחיך עמך" יחס האסלאם הסוני הקלאסי לאנשים עם מוגבלויות לא-פיזיות
מק"ט 890-282-2021| בהנחיית : פרופ' אדם סילברסטיין
תפיסות חינוכיות של מנהלי בתי ספר, מפקחים ומובילי מדיניות חינוכית בנוגע לשילוב בוגרים עם מוגבלות שכלית בעבודה במסגרות חינוכיות
מק"ט 890-59-2018
תיקוף שאלון ה- "Mosh-Eat"לאיתור בעיות אכילה בקרב מבוגרים עם מגבלה שכלית התפתחותית
מק"ט 890-112-2018.1 | בהנחיית : פרופ' עינת גל
היבטים מעצימים בחוויית האימהות של נשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית או הנמכה קוגניטיבית
מק"ט 890-187-2019| בהנחיית : ד"ר כרמית נעה שפיגלמן
הערכת מסלול תמר (פיילוט) – תמיכה מקצועית ברשויות המקומיות
מק"ט 890-311-2020| מחברים נוספים: נגה חן
סקר צרכי פיתוח פיזי (מבנים) ברשויות המקומיות עבור אנשים עם מש"ה ומוגבלויות אחרות
מק"ט 890-310-2020| מחברים נוספים: נגה חן