"כל הלומד מדעים ואינו משמשם לתועלת אחרים – דומה לאדם החורש ואנו זורע" (סעדי)
קרן שלם תומכת בעבודות מחקר אשר נועדו לקדם ולשפר את איכות הטיפול והחינוך שמקבלים ילדים ובוגרים עם מוגבלות, זאת כדי לאפשר להם להגיע לאיכות חיים מיטבית.
עד היום סייעה הקרן לעשרות מחקרים בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית שתרמו מדעית ויישומית לקידום ופיתוח השירותים והטיפול בתחום זה.
החל משנת 2023 תסייע הקרן במענקי מחקר גם לתחום מוגבלות חושית, פיזית והנמכה קוגניטיבית בנוסף על מוגבלות שכלית התפתחותית.
חוקרים וחוקרות המעוניינים להגיש הצעות מחקר מוזמנים להיכנס לעמוד מענקי מחקר.
בנוסף, הקרן אספה ויצרה מאגר של כל כלי המחקר שנעשה בהם שימוש באמצעות מחקרים אלה.
בעמוד זה של האתר מוצגים כל המחקרים ועבודות הגמר שנעשו בתמיכת הקרן.
** בכל פריט מידע בו מצויין המונח – "פיגור שכלי ", הכוונה היא למוגבלות שכלית התפתחותית (המונח שונה בשנת 2012)
למידע נוסף : שרון גנות, מנהלת תחום ניהול ידע ומחקר | [email protected]
במסגרת פעילותה מעמידה קרן שלם לשימוש הציבור ואנשי המקצוע, מאגר מחקרים שנעשו בתמיכת קרן שלם בתחום אנשים עם מוגבלות.
המחקרים בוצעו על ידי חוקרים ממגוון מוסדות אקדמאים ברחבי הארץ.
הקרן עושה כל המאמצים להנגשת המסמכים המופיעים באזור זה, אך לצערנו הליך זה אורך זמן וקיימים מקרים בהם ההנגשה הינה מורכבת לאור אופי המסמך.
ככל שנתקלתם במסמך שאינו מונגש ואתם מבקשים להנגישו, נא פנו אל שרון גנות, מנהלת ידע ומחקר בקרן שלם בכתובת המייל: [email protected] תוך הפנייה מדויקת למסמך המבוקש, ואנו נעשה כל מאמץ לסייע בעניין.
החיים בהסדר האפוטרופסות של קרובי משפחה, כפי שנתפסים על ידי אנשים עם מוגבלות ואפוטרופסיהם: יחסי גומלין בקבלת החלטות, תפיסת "היות אדם" (personhood) והגדרה עצמית
הטמעת תכנית "תראו אותי!" במסגרות לאנשים עם מש"ה
מק"ט 890-260-2020
לקרוא מחוץ לקופסא: עיצוב קופסת בריחה להוראת קריאה לתלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
מק"ט 890-325-2020
אתיקה מחקרית: לקראת פיתוח עקרונות מקצועיים וקווים מנחים לעריכת מחקרים בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
מק"ט 890-182-2019 | מחברים נוספים : תהילה רפטר עוזרי
תפיסת המוגבלות וחוויית ההורות בקרב אימהות לילד עם מוגבלות בחברה החרדית
מק"ט 890-189-2019| בהנחיית : פרופ׳ שירלי ורנר
הגדרה עצמית ואוטונומיה בקבלת החלטות של מתבגרים עם מוגבלות
מק"ט 890-109-2018| בהנחיית : פרופ׳ שירלי ורנר
עולמם הריגשי-חברתי של מתבגרים עם מש"ה: מחקר אורך מילדות לגיל ההתבגרות
מק"ט 890-238-2020| מחברים נוספים : רינת פניגר שאל
"נדרש כפר שלם לגדל ילד" מיקוד בצוות: תפיסת צוות חינוך מיוחד את השותפות עם הורים
מק"ט 890-71-2018| בהנחיית : פרופ׳ אורי רסובסקי וד"ר תמר זילברג
הקשר בין תפיסת מסוגלות הורית ומערכת ה-Caregiving לבין עמדות אימהות למתבגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, בנושא מיניות ומערכות יחסים
מק"ט 890-662-2021| בהנחיית : ד"ר ריקון צמרת
"מחוננות" באוכלוסייה עם מוגבלות שכלית בתחום האמנות החזותית – פוטנציאל להכשרה אקדמית ותעסוקתית
מק"ט 890-127-2019 | חוקרים נוספים : קרן ברקו